WHO'S THAT POKEMON
-
HKU - Project
Voor het project moesten we een ontwerp maken voor een openbare ruimte, waarin een ervaring bepaalde informatie over een gekozen onderwerp aan de gebruiker zou overbrengen. We mochten zelf een onderwerp selecteren, waarvoor we relevante informatie verzamelden en deze via databases in ons prototype integreerden. Zo kon de gebruiker op verschillende manieren informatie ophalen en beleven.
Prototype
Hiernaast zie je een aantal foto's van het eindresultaat voor de presentatie.
Voor mijn ervaring koos ik het onderwerp "populariteit van de eerste generatie Pokémon per land." Ik verzamelde data uit verschillende bronnen en plaatste deze in een tabel, zodat de informatie eenvoudig via een query kon worden opgehaald en gekoppeld aan de ervaring.
Gebruikers kunnen de informatie bekijken door op een Pokéball in een specifiek land te klikken, waarna de gegevens voor dat land worden weergegeven. Ze kunnen meerdere Pokéballs activeren om tegelijkertijd verschillende gegevens te bekijken.
De eerste generatie Pokémon, uitgebracht in 1996, bestond uit pixel art, wat ik heb doorgevoerd in het digitale ontwerp van mijn prototype. Voor het fysieke aspect gebruikte ik een Arduino en bouwde ik het prototype uit hout om een stevige basis te creëren voor de montage van mini-breadboards. De techniek is aan de onderkant van het prototype geïnstalleerd. De Pokéballs bevatten twee metalen pinnen, waarmee ze contact maken via het breadboard om zo de informatie voor een bepaald land te activeren.
Code
Hiernaast zie je een voorbeeld van een stuk code dat tijdens het project is toegepast.