A JOURNEY WITH ANXIETY
-
HKU Project- Samenwerking met: Game art: Danielle Zwinkels. - Development: Joey Docter. Interaction Design: Wido Beukhof
Project Hybrid combineert digitale en fysieke elementen om een game te creëren die sociale angst simuleert. De game speelt zich af in een bus, waar de gebruiker aspecten van sociale angst ervaart. Met een speciaal ontworpen fidget controller kan de speler deze gevoelens verminderen. Het doel is om meer bewustzijn te creëren over sociale angsten.
Trailer
Hier kun je de trailer bekijken om een idee te krijgen van wat voor game A journey with anxiety is.​​
Voor de ervaring is een speciale fidget controller ontworpen die de gebruiker kan kantelen. Aan de ene kant van de controller bevinden zich de bedieningsknoppen voor navigatie, en aan de andere kant zijn diverse fidget-elementen ingebouwd. Met deze controller kan de gebruiker door de ervaring navigeren en, wanneer sociale angsten opkomen (zichtbaar gemaakt door visuele effecten), kan de gebruiker met verschillende sliders en knoppen deze angsten verminderen of wegnemen. Naarmate de ervaring vordert, wordt het steeds uitdagender om de angsten onder controle te houden.
Fidget controller
De controller is speciaal ontworpen om de gebruiker een unieke en meeslepende ervaring te bieden tijdens het spelen van het spel.
Screenshot
Screenshot van A journey with anxiety