ARCHEON ADVENTURES
-
Afstudeer project
​Archeon Adventures is een interactief schoolproject ter voorbereiding op de schoolreis naar Museum Het Archeon. Leerlingen duiken in verschillende historische tijdperken door leuke en leerzame minigames te spelen en opdrachten uit te voeren. Ze verzamelen tijdperk-feitjes en krijgen een opdrachtenboekje, wat hen enthousiast maakt voor het museumbezoek. Het avontuur eindigt met een spannende quiz waarin hun kennis wordt getest en de winnaar wordt gekroond.
Walkthrough video
Archeon Adventures kan alleen op een fysieke locatie worden gespeeld. Deze video biedt inzicht in de spelervaring en helpt de flow van het spel beter te begrijpen.
Dit project is ontworpen vanuit het perspectief van de docent en de teamleiders.
Titel Scherm
Wat de klas en de docent zien bij de start van het project.
Titel Scherm
Wat de speler ziet bij de start van het project.
Intro Scherm
Wat de klas en de docent bekijken bij de start van het project.
Intro Scherm
Wat de speler te zien krijgt tijdens de introductie van het project.
Team Scherm
De klas en de docent krijgen tijdens het vormen van een team een klassikaal overzicht te zien.
Team Scherm
Hier kan de speler samen met zijn of haar teamgenoten een kleur voor het team selecteren.
(Alleen de teamleider kan de selectie maken.)
Tijdperk keuze
De klas en de docent zien welk tijdperk de meeste stemmen heeft gekregen en uiteindelijk door de docent gekozen zal worden.
Tijdperk keuze
Hier kan de speler informatie lezen over het tijdperk en samen met het team beslissen of ze dit willen selecteren.
(Alleen de teamleider kan de selectie maken.)
Thema keuze
De klas en de docent zien welk tijdperk de meeste stemmen heeft gekregen en uiteindelijk door de docent gekozen zal worden.
Thema keuze
Hier kan de speler informatie lezen over het onderwerp en samen met het team beslissen of ze dit willen selecteren.
(Alleen de teamleider kan de selectie maken.)
Onderwerp keuze
De klas en de docent zien welk onderdeel de meeste stemmen heeft gekregen en uiteindelijk door de docent gekozen zal worden.
Onderdeel keuze
Hier kan de speler informatie lezen over het onderdeel en samen met het team beslissen of ze dit willen selecteren.
(Alleen de teamleider kan de selectie maken.)
Spel Overzicht
De klas en de docent zien welke teams de spelrondes succesvol hebben afgerond en hoeveel tijd er nog resteert.
Spel Overzicht
Hier kan de speler hun eigen bijdrage leveren aan de spelrondes.
(Alleen de teamleider kan de gemaakte kaart aanmaken en versturen.)
Spel
Nadat de klas een kaart heeft ontworpen, zullen ze een vraag beantwoorden met behulp van de kaarten.
​
De klas en de docent zien welke teams een kaart hebben gekozen.
Spel
Hier kan de speler een kaart kiezen en selecteren welke als antwoord voor het team wordt gekozen.
​
(Alleen de teamleider kan het gekozen antwoord versturen.)
Spel Resultaat
Nadat de klas de vraag heeft beantwoord, volgt er een nabespreking over het gegeven antwoord.
De klas en de docent zien welke kaarten per team zijn verstuurd.
Tussenstand
Na het spelen van een minigame zien de klas en de docent de tussenstand.
Ontdekkingsgids
Na elke minigame krijgen de spelers de kans om op ontdekkingstocht te gaan over het huidige onderwerp.
De klas en de docent zien hier een overzicht van de beschikbare onderwerpen en hoe lang ze zelfstandig mogen ontdekken.
Ontdekkingsgids
Hier kan de speler zelfstandig ontdekken over het huidige onderwerp. Tijdens dit onderdeel heeft de speler ook een fysieke gids bij zich waar ze in kunnen werken.
Speelronde keuze
De docent kan na elke ronde kiezen om een nieuwe ronde te starten of door te gaan naar het quizelement.
​
Hierdoor heeft de docent de controle over de lengte van het project.
Quiz Antwoord
Als de docent voor de quiz heeft gekozen, krijgen de docent en de klas een overzicht te zien van welke teams de quizvraag hebben beantwoord.
Quiz Antwoord
Hier kan de speler een antwoord kiezen en selecteren welke als antwoord voor het team wordt ingediend.
​
(Alleen de teamleider kan het gekozen antwoord versturen.)
Quiz Antwoord
Nadat er een vraag is beantwoord, zullen de docent en de klas het juiste antwoord inzien en dit nabespreken met de docent.
​